Anton Constandse voert een kwaliteitsbeleid waarbij de cliënt en zijn behoeften centraal staan. Een externe organisatie beoordeelt dit beleid periodiek. Ook houden we cliëntervaringsmetingen om de kwaliteit van onze dienstverlening te evalueren. En we zorgen dat (nieuwe) medewerkers goed opgeleid zijn.
Anton Constandse bezit het certificaat van HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector). Dat staat voor duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn. Zo laten we zien dat we serieus werk maken van de kwaliteit van onze zorg en voldoen aan de eisen die klanten, professionals en stakeholders daaraan stellen.
Het certificaat betekent dat:
In cliëntervaringsmetingen vragen we wat cliënten van onze ondersteuning vinden. Zo krijgen we een beeld van wat er goed gaat en wat er beter kan binnen de organisatie. De uitkomsten van de metingen gebruiken we om de dienstverlening te evalueren en verbeteren.
Professionaliteit staat bij Anton Constandse hoog in het vaandel. We bieden opleidingen en (bij)scholing, zodat medewerkers hun werk zo goed mogelijk kunnen uitvoeren. Nieuwe collega’s volgen een uitgebreid introductieprogramma. Aandacht voor de kwaliteit van onze dienstverlening begint al bij de voordeur. We selecteren nieuwe collega’s zorgvuldig, waarbij aspecten als deskundigheid en herstelgericht werken belangrijke eisen zijn. Collega’s binnen een team betrekken we actief bij de selectieprocedure. Zo zorgen we dat de juiste medewerker op de juiste plek terechtkomt.